Αρχική      Νέα     Photos      Εκπομπές      Ατζέντα      Κυκλοφορίες      Βιβλίο      Θέατρο      Συνεντεύξεις      Kαφενεδάκι      Πνύκα      Bίντεο      Επικοινωνία!     Downloads      Τεχνολογικό Μαγκαζίνο      Ισολογισμός χρήσης
1990 - 2020. 30 χρόνια Atlantis!

Συνέντευξη Magic de Spell

Σήμερα το απόγευμα συναντήσαμε σε ένα καφενεδακι στο Πειραιά το μακροβιότερο  ροκ συγκρότημα  την ελληνόφωνης μουσικής σκηνής. Οι Magic de spell δημιουργήθηκαν το 1980 απο τον Θοδωρή Βλαχάκη (ντραμς), τον Γιώργο Σκαρλάτο(μπάσο) και τον Αλέξη Κυριακάκη (φωνή). Μετα απο τριαντα δυο χρόνια πορείας και απο πολλές αλλαγές στα μέλη, οι M.D.S συνεχίζουν το ίδιο δυναμικοί και πιο επίκαιροι απο ποτέ. Με άποψη ειλικρίνεια και θάρρος μας μίλησαν για όλα τα θέματα που θέσαμε.

Oι M.D.S δημιουργήθηκαν το 1980. Τι είναι αυτό, το οποίο σας κράτησε μέχρι σήμερα <<ζωντανούς>>;

Η κλασσική απάντηση είναι η αγάπη για τη μουσική μας, γι’ αυτό που κάνουμε. Αλλά  αυτό, το οποίο μας κράτησε ”ζωντανους” ειναι ένα πείσμα να ανταπεξέλθουμε στις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν στην Ελλάδα τα συγκροτήματα όπως επίσης και η ανάγκη μας να  συνεχίσουμε να εκφραζόμαστε και να μπορούμε να μιλάμε γι αυτά τα οποία μας ενοχλούν και γι αυτά τα οποία μας ευχαριστούν. Γενικά  για ο,τι συμβαίνει γύρω μας όλα αυτά τα χρόνια.

Τι έχει αλλάξει στο πέρασμα του χρόνου(εκτός απο κάποια μέλη) ως προς το ύφος ή τον στίχο;

Δημήτρης: Κάθε εποχή έχει τους δικούς της κώδικες, έχει πράγματα που σε επηρρεάζουν. Πάντα υπάρχει ένας διάλογος ανάμεσα σ’ αυτό που κουβαλάς απο την προηγούμενη εποχή και στα καινούργια ερεθίσματα που παίρνεις. Εάν δείτε σε διάφορες συνεντεύξεις υπάρχουν διάφορα σχόλια ”Οι M.D.S ποτέ δεν αλλάξανε ύφος παίζουνε πάντα τα ίδια” αλλά υπάρχουν κι οι απόψεις οτι ”οι M.D.S αλλάζουν συνέχεια ύφος κι δεν έχουν εναν  συγκεκριμένο ”ήχο”, ο καθένας κάνει την ανάγνωση που τον βολεύει.

Δημήτρης Pixel: Εγω θα πώ οτι έμεινε ίδιο (απο τη μικρή πολύχρονη εμπειρία μου) το κλίμα στο οποίο γράφουμε τα τραγούδια, όσο κι να έχουν  αλλάξει κάποια μουσικά στύλ ο τρόπος παραμένει  ίδιος, συναντιόμαστε ως μια μεγάλη παρέα τα λέμε και γράφουμε τα τραγούδια.

Θοδωρής: Να συμπληρώσω κάτι. Η σημαντικότερη αλλαγή,η οποία έχει γίνει είναι πως το 1993 αλλάξαμε το στίχο μας απο Αγγλικό σε Ελληνικό με το διπλό album ”A story(The best And The Rest” και αυτό διότι θέλαμε αυτά που έχουμε να πούμε άμμεσα χωρίς να χρειάζεται μετάφραση.

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή για τους Magic, σήμερα την έχουν ξεπεράσει;

Το μεγαλύτερό μας πρόβλημα είναι αυτό το πειραχτήρι που λέγεται pixel κι ευτυχώς ή δυστυχώς δεν το έχουμε ξεπεράσει (γέλια).  Πέρα από την πλάκα, οι πιο δύσκολες στιγμές σε σχέση με την μπάντα δεν ήταν μουσικές, αλλά όταν είχαμε ανθρώπινες απώλειες. Παλιοί μας συνεργάτες (Τάσος Νησσόπουλος, Νίκος Βοσδογάνης) δε ζουν και δεν είναι πια μαζί μας.

Ποιες ειναι οι μουσικές σας επιρροές;

Θοδωρής: μουσικές επιρροές της μπάντας είναι οι μουσικές επιρροές όλων μας, αλλά οι μουσικές επιρροές του καθένα απο εμάς δεν είναι οι μουσικές επιρροές της μπάντας. Το συγκρότημα είναι προσανατολισμένο σε ένα μουσικό είδος και φλερτάρει δυο-τρια ακόμα. Το οτι εγώ πιτσιρικάς άκουγα Alice cooper αυτο δεν αφορά τους Μagic de spell σαν μουσικό είδος. Το συγκρότημα ξεκίνησε να παίζει punk αργότερα στράφηκε σε πιο new wave μορφές, goth , κ.α. πέρασε αργότερα στη ελληνόφωνη εποχή και φτάσαμε εδώ που είμαστε. Εκ των πραγμάτων έχουμε επιρροές και απο τη hip-hop σκηνή, την οποία εκφράζει ο pixel.΄Ολα αυτά όμως έχουν κάποια όρια.

Δ.pixel: Υπάρχει δηλαδή ένα φιλτράρισμα στα ακούσματα, τα οποία έχει ο καθένας.  Ολοι βάζουμε ένα λιθαράκι σε μια όμως κοινή λογική, η οποία χτίζετε με τον καιρό.

Έχετε πεί πως ”εμείς θέλαμε και έπρεπε να κάνουμε κάτι διαφορετικό”. Σήμερα η ανάγκη για διαφοροποίηση καταλήγει σε μίμηση.Θεωρείται πώς αυτο ευθύνετε που δεν ακόυμε κάτι διαφορετικό ;

Θοδωρής: Καταρχάς για να κάνεις κάτι διαφορετικό προυποθέτει οτι εσύ ο ίδιος θα πειραματιστείς.  Οταν  μας βομβαρδίζουν συγκεκριμένα πρότυπα είναι πολύ πιθανόν να θέλουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό αλλά τελικά να μιμούμαστε κάτι απο αυτά που προβάλλονται.Εμείς επιθυμούμε να κάνουμε διαφορετικά πράγματα και ως προς τον ηχο  απο τον ένα δίσκο στον άλλον αλλά να φτάνουμε και σε  ακραίες μορφές πειραματισμού. Κάνοντας τραγούδια, τα οποία κανείς δεν περιμένει απο εμάς. Ας πούμε ακραίο ήταν -για εμένα- όταν το 1993  διασκευάσαμε τον ”μαθητή” του Ζαμπέτα, το οποίο άρεσε. Επίσης ,πειραματικό ,ακραίο, για εμάς ήταν η συνεργασία μας στον τελευταίο δίσκο με την Στ. Κονιτοπούλου που μας έδωσε κάτι διαφορετικό. Ο πειραματισμός ειναι χαρακτηριστικό κάθε μορφής τέχνης, η εξέλιξη.

Δημητρης: Στην διαφοροποίηση υπάρχουν δυο διαστάσεις. Η μια είναι η διαφοροποίηση απο τους άλλους, αυτο που προσπαθησαμε να κανουμε οι περισσότεροι  και πέσαμε στη ” λούμπα” είναι να διακριθούμε και να τονίσουμε την ατομικότητα μας. Αν και πιστεύω πως αυτο είναι μια λογική, η οποία ξεπερνιέται σιγα σιγά, πλεόν ο κόσμος δεν ψάχνει σε τι διαφέρει από τον άλλον αλλα τι τον ενώνει. Ομως το σημαντικό είναι οτι εμείς προσπαθήσαμε να διαφοροποιηθούμε απο την προηγούμενη εικόνα του εαυτού μας κι αυτό το κομμάτι είχε ενδιαφέρον.

Pixel: Η διαφοροποίηση κρύβει ρίσκο γι’ αυτό πολλοί καλλιτέχνες διαφοροποιούνται σταδιακά γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να μην σε αποδεχτούν. Σιγά σιγά να ανακαλύπτεις μαζί με τον κόσμο τον εαυτό σου. Πιστεύω οτι υπάρχουν διαφορετικά πράγματα απλά δεν φτάνουν στα αυτιά μας, αν ψάχνεις βρίσκεις.

Το 1995 κυκλοφόρησε ο δίσκος ” Νιψον Ανομήματα Μη Μόναν Όψιν”,αυτός είναι κι ο τίτλος της ραδιοφωνική σας εκπομπής στο σταθμό ατλαντίς,τι σημαίνει αυτό για εσάς και γιατι το επιλεξατε;

Θοδωρής: Εδώ θα πούμε μια ιστορία.Οταν γράφαμε  τα τραγούδια γι’ αυτό το δίσκο, το τραγούδι  ” Νιψον Ανομήματα Μη Μόναν Όψιν” ήταν απο τα τελευταία κομμάτια. Παίζαμε στη Κομοτηνή και στην Καβάλα και κατεβαίνοντας τρέχαμε για να προλάβουμε κι μας σταμάτησε ένα περιπολικό για να μας κάνει έλεγχο, μας ζήτησαν να ανοίξουμε το πορτ  παγκαζ κι ο ενας αστυνομικός βγάζει τη -διάφανη- θήκη του μπάσου και ρωτάει ”τι είναι αυτό;” του λέει κι ο μπασίστας ”καλασνικοφ”,”καλάσνικοφ;” και έτσι καταλήξαμε μέσα.  Ο λόγος που μας πήγαν στο κρατητήριο ήταν ο τρόπος ντυσίματος μας, ο οποίος ήταν αρκετά διαφορετικος για εκείνη την εποχή. -Βέβαια αν ήταν ο Pixel μαζι μας δεν θα χρειαζόταν καν η ατάκα (γέλια)-. Μετά απο λίγο τους εξηγήσαμε και μας άφησαν ”πλύνε τα αμαρτήματα και όχι μόνο το πρόσωπο σου” και επειδη εμείς θεωρήσαμε οτι μας συνέλαβαν επειδή δεν τους άρεσε η φάτσα μας σκεφτήκαμε οτι θα μπορούσαμε να γράψουμε ένα τέτοιο τραγούδι. Δες δηλαδή ποιος είναι ουσαστικά ο άλλος και όχι πως φαίνεται, αυτό για εμάς είναι αντιρατσιστικό μήνυμα το  οποίο διαρκεί έως σήμερα και δεν θα μπορούσαμε να βρούμε καλύτερο  τίτλο για την εκπομπή μας.

Τι είναι αυτό, το οποίο θέλουν να περάσουν οι Magic στο κοινό τους;

Πολλά… Θές να απαντήσεις εσύ; Αντιστροφή ,λοίπον, ρόλων. ”Αυτό που εμείς αντιλαμβανόμαστε -‘ως κοινό-είναι οτι οι Magic θέλουν να προβληματίσουν το κοινό τους, να έχουν στίχους πάντα για θέματα επίκαιρα, να δίνουν δύναμη και αισιοδοξία στο κοινο”.

-Πολύ ωραία τα είπες  υπάρχει κοινωνικός προβληματισμός βοηθάμε τον κόσμο να μη ευησυχάζει αυτό είναι το πιο σημαντικό.Πιστεύουμε στα τραγούδια, τα οποία περνούν κάποιο μήνυμα. Επειδή συχνάζουμε στο κέντρο της Αθήνας και στα Εξάρχεια ζώντας όλοι αυτή την κατάσταση με τη δολοφονία του Αλέξανδρου, ώς άνθρωποι που είδαμε αλλα και συμμετείχαμε σε αυτή την αντίδραση που ακουλούθησε, επηρεαστήκαμε και διασκευάσαμε τον ”ΚυρΠαντελη” του Π.Τζαβέλλα, ο οποίος βγάζει όλα αυτά τα νοήματα. Ο Τζαβέλας υπήρξε ένας ήρωας και έχει να πεί πράγματα σε όλες τις εποχές.

<< Όταν είδα τους Magic, όνειρο μου ηταν να συμμετέχω σε μια τέτοια συναυλία>>. Πώς είναι τώρα που αυτο το όνειρο είναι πραγματικότητα;Βλέπεις κατι διαφορετικο στους Μagic ως μελος, το οποίο δεν έβλεπες ως κοινό;

Δ.Pixel: Καταρχάς είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που είμαι κοντά τους διότι  είναι πεντε πολύ όμορφα αγόρια. Ολο αυτό μου δίνει βήμα να εκφραστώ. Οι Magic μου δίνουν την δυνατότητα να πώ αυτά που έχω μέσα μου επίσης μου δινουν το προνόμιο της παρέας, αγκαλιαζόμαστε -όχι με τον πονηρό τρόπο (γέλια)- κυρίως πνευματικά. Αυτή η αίσθηση οτι ανήκω κάπου και με δέχονται ειναι μοναδική. Για μένα είναι το στήριγμα στις πιο δύσκολες στιγμές μου. Αυτό είναι το καινούργιο που γνώρισα για τους Magic .

Πώς αντιλαμβάνεστε εσείς το ”ροκ” και ποιους ανθρώπους θα ”χαρακτηρίζατε” ροκ;

Αυτό είναι μεγάλη ιστορία.Στην Ελλάδα έχουμε το εξής πρόβλημα, υπάρχουν πολλοί που κατα καιρούς παρουσιάζονται ως ”ροκ”, η ”τσίχλα ροκ” που λέγαμε πριν, εχουν ισχυριστεί ας πούμε οτι είναι ”ροκ ο ”Νταλάρας” η ”Ν.Μουσχουρη” ή ακόμα κι ο ”Καρβέλας”. Δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ροκ ο,τι έχει ηλεκτρική κιθάρα. Το ”ροκ” ειναι και η ιδεολογία  και στάση ζωής άρα δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε με αυτούς που χαρακτηρίζουν ροκ το ”Μάλαμα”.

Δημήτρης: Aνάγκη να χαρατηριστούν «ροκ» έχουν όσοι δεν είναι ροκ . Αυτοί που είναι πραγματικά ροκ συνήθως δεν αυτοχαρακτηρίζονται ως τέτοιοι.

Θεωρείτε πως η τέχνη και η δημιουργια  μπορεί να  συμβάλει στην εξοδο μας απο την κρίση(οικονομική, πνευματική & ηθική);

Pixel: Αυτο, το οποίο λέμε τέχνη βοηθά στον ”ξεσηκωμό” του πλήθους ωστε αυτή η αγανάκτηση να γίνει πράξη. Δεν είναι η πράξη η ίδια αλλα αυτο που σε ωθεί.

Θοδωρής:Συμφωνώ απόλυτα στο οτι η τέχνη μπορεί να συμβάλει στην έξοδο απο την  κρίση αλλα δεν μπορεί να οδηγήσει σ’ αυτην. Θα έπρεπε να είναι απαίτηση όλων η τέχνη να συμβάλει γιατί μπορεί η κρίση  να ειναι οικονομική αλλά είναι αποτέλεσμα πολιτκής και πολιτιστικής κρίσης, η οποία υπάρχει στην Ελλάδα αρκετές δεκαετίες. Στην Ελλάδα είναι φανερη αυτη η κριση αν σκεφτει κανείς πως τη δεκαετία το ’60 είχαμε πολλούς καλούς μουσικούς διακρίσεις για Ελληνες στο εξωτερικο (π.χ  Μ.Χατζιδάκης).Επίσης το χαμηλό επίπεδο της τέχνης δίνει κι ενα χαμηλό επίπεδο σκέψης και αυτο πρέπει να αλλάξει.

Δημήτρης: Τις συνειδήσεις τις διαμορφώνει η ίδια η πραγματικότητα. Η τέχνη από μόνη της μάλλον δεν θα καταφέρει να αλλάξει τον κόσμο. Μπορεί όμως να αποκαλύψει όψεις της πραγματικότητας και να βοηθήσει να ανοιχτούν καινούργιοι δρόμοι. Ολα αυτά όμως συμπληρωματικά.

Έχουν μερίδιο ευθύνης οι ”πνευματικοί” άνθρωποι για την ”αντιδραση” των ανθρωπων , η οποια δεν ειναι αναλογη των καταστασεων  που βιωνουμε;

Θοδωρής: Εχουν μεγάλη ευθύνη. Πάρα πολλοι απο αυτούς έχουν βολευτεί απο τη στιγμή που τους έχει καταξιώσει το ίδιο το σύστημα, το οποίο σήμερα είναι άρρωστο, είναι βολεμένοι σ’ αυτό. Επίσης πολλοί έχουν χρηματιστεί και εξακολουθούν να χρηματίζονται. Υπάρχουυν πολλές φανερές κι κρυφές χορηγίες(κρατικές και τραπεζικές), που  εξαγοράζουν τη σιωπή τους. Και περιμένοντας να πάρεις την επόμενη ”μπάζα”,δεν μιλάς στον κόσμο γιατί φοβάσαι μην σου κόψουν αυτη την μπάζα χρημάτων.

Τι να περιμένουμε απο τους Magic;

Οι Magic είναι πάντα απρόβλεπτοι…

Ποια είναι η γνώμη σας για την εφημερίδα μας;

Θοδωρής: Δεν θέλουμε να σας κολακέυσουμε αλλά νομίζουμε οτι είναι πάρα πολύ όμορφη ενέργεια και προσπάθεια, βρήκαμε πολύ ενδιαφέρονται θέματα μέσα, καλογραμμένα. Διάβασα δυο-τρείς σελίδες και πήρα πράγματα ακόμη και για εμένα που είμαι αρκετά μεγαλύτερος, είχατε να πείτε πράγματα.Πολύ καλή έκδοση και αυτο που εγώ κατάλαβα είναι οτι μέσα απο αυτή τη συλλογική προσπάθεια βγαίνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας, χωρίς να παραγνωρίζονται τα προβλήματα.

Pixel: Εγώ πιστεύω οτι αυτά είναι τα πρότυπα, τα οποία  πρέπει να προβάλλονται στους νέους, δηλαδη είδα προβληματισμό για την τέχνη, για την κοινωνία,οικολογικούς προβληματισμούς, για πολεμικές τέχνες αλλά δεν βρήκα μέσα πρότυπα όπως ”το γρήγορο σεξ”, ”ψεύτικη μαγκιά” και μακάρι όλοι να έχουν αυτοί την όρεξη.

Θεωρώ σημαντικό πως είναι μια συλλογική δουλειά και όχι απο ορισμένα άτομα, το θεωρώ ελπιδοφόρο και γόνιμο και μου δημιουργεί σημαντικές ελπίδες για το τι έρχεται απο πίσω, τα νέα παιδιά, τα οποία πραγματικά ενδιαφέρονται κι το κάνουν με συνέπεια και επαγγελματισμό…

Πηγή: Εφημ.”Λόγου χάρη”,3ο Λύκειο Νικαίας
Γιαμανή Δήμητρα-Μαυρίδου Κατερίνα
Facebook Comments

Ακούστε live..!